blog-01112019-cover.jpg

Lab9 lanceert nieuw business model: iPad-as-a-service

01/11/2019 - Hans Tjolle

Bij Lab9 staan we nooit stil. Via DigitaleWerf.be, het platform van Lab9 gericht naar de bouwsector, biedt Lab9 een nieuw business model aan voor bedrijven: het huren van iPads met de nodige software. iPad-as-a-service is een B2B totaaloplossing, opgebouwd rond de iPad, aan een vaste kost per maand (vanaf 1 euro), opdat bedrijven zelf niet hoeven te investeren in (dure) digitale transformatieprojecten. Lab9 is via DigitaleWerf.be vandaag de enige partij in België die deze full-service iPad-oplossing aanbiedt. Lab 9 zal dit business model op termijn ook uitbreiden naar andere sectoren zoals de gezondheidszorg en de industrie, met aangepaste software en/of cloudplatform.

 

Lab9 target dit nieuw business model eerst op de bouwsector. Ondernemers in de bouw hebben immers steeds meer nood aan IT-ondersteuning. Op de meeste bouwwerven worden vandaag de dag nog steeds papieren versies van plannen, documenten en certificaten gebruikt. Bij wijzigingen zijn aangepaste documenten dus niet onmiddellijk beschikbaar op het terrein. Dat zorgt voor een hoop extra administratie met risico op fouten en bijgevolg voor vertragingen op de werf. iPads bieden hiervoor een oplossing. Ze zijn makkelijker te hanteren en lichter dan een computer, en hebben tevens een langere batterijduur. Men kan er ook makkelijk foto’s van de werf mee nemen, of aantekeningen maken met een Apple-pencil. 

 

Dankzij het cloudplatform Pro4all, de cloudpartner van Lab9 voor de bouwsector, kunnen bouwprofessionals alle dossiers meteen updaten en beschikbaar maken voor alle betrokken partijen. DigitaleWerf.be – solution by Lab9 - zorgt voor de installatie en configuratie van de oplossing, en voor een persoonlijke begeleiding tijdens de opstart. Lab9 biedt ook professionele support voor de applicaties, alsook een eigen technische dienst voor de netwerk-, beveiligings- en cloudinfrastructuur. 

 

Elke iPad van iPad-as-a-service komt met een beschermhoes tegen stof, vocht en schokken. Een verzekering tegen ongevallen en diefstal, en een omruilservice tegen de volgende werkdag behoren eveneens tot het pakket. De iPad is dankzij het cloudplatform tegen de volgende dag helemaal in dezelfde toestand als het verdwenen of kapotte toestel en dus 100% operationeel. 

 

Bovenop iPad-as-a-service biedt Lab9 advies rond verschillende serviceapplicaties voor bouw- en installatiebedrijven of voor architecten. Lab9 voorziet ook oplossingen voor een betere communicatie en organisatie tussen klant, werf, kantoor en architect. 

 

Reacties